Jak se starat o svůj web

Jak se starat o svůj web

Každá webová stránka musí umět dvě základní věci: dobře komunikovat a efektivně prezentovat. Ujistěte se proto, že je každému návštěvníkovi při návštěvě vaší hlavní stránky jasné:

  • Co nabízíte
  • Co s vaší nabídkou návštěvník získá
  • Jak to jednoduše získá
  • Kdo jste

Mějte tyto body stále na paměti při editaci obsahu. Webové stránky musí mít velice jasnou a intuitivní strukturu. Nesmí být přeplněné textem, musí působit lehce, avšak důležité informace nesmí chybět. Úspěšnost obsahu jednotlivých sekcí můžete snadno sledovat například skrze službu Google Analytics, kterou vám rádi pomůžeme nastavit.

Často se stává, že máte fantastickou službu a k ní graficky vynikající stránky. Přesto si ji však objedná málokdo, protože se cestou k cíli ztratí nebo klikne jinam. Tyto problémy odhalí uživatelské testování webu, které lze objednat přímo u nás.

Nepodceňujte klíčová slova

Zárukou návštěvnosti webu je jeho dobrá pozice na vyhledávačích. Názvy článků a nadpisy stránek na svých webových stránkách můžete považovat za výstižné, ale jste si jistí, že Seznam či Google jsou stejného názoru? Vyhledávače čtou váš web totiž jinak než lidé – potřebují klíčová slova.

Doporučujeme vám proto hledat klíčová slova a vždy se ptát: Je u nich velká konkurence? Jsou vyhledávaná? Pokud však chcete na vyhledávače zaútočit rychle a progresivně, využijte našich služeb SEO či propagace přes PPC kampaně.

Vytvářejte a šiřte unikátní obsah

Dalším důvodem, proč je vaše stránka zatím málo navštěvována, může být nekvalitní obsah, ať už se jedná o text, obrázky, videa či prezentace. Vytvořte si dostatečnou obsahovou munici pro propagaci skrze další internetové kanály. Zde je potřeba se zamyslet nad vaší cílovou skupinou. Existují e-ziny, blogy, fóra či poradny, které vaši zákazníci navštěvují?

Pak byste na nich měli publikovat i vy. Sociální sítě jsou v dnešní době už nepostradatelnou nutností. Určete si pravidelnou frekvenci vašeho publikování, propojte vaše facebookové přátele se seznamem vašich kontaktů a dejte o sobě vědět pravidelnými newslettery. To vše spojte skrze vaši základnu na webových stránkách. Pokud nevíte jak, neváhejte nás kontaktovat.

Web udržujte v souladu s vaší identitou

Nehrňte na web obsah za každou cenu. Nekopírujte cizí články a nestahujte nedůvěryhodné fotografie z galerií. Dejte si čas a práci s tvorbou unikátního obsahu, který bude dokonale korespondovat s vaší identitou. Zamýšlejte se znovu a znovu nad svou cílovou skupinou a možným návštěvníkem vašeho webu. Stránka slouží uživateli, ne vašemu egu.

  • Působíte na něj dostatečně důvěryhodně?
  • Sdělili jste vše podstatné a přitom jste ho nezahltili zbytečnými informacemi?
  • Je snadné vás kontaktovat?
  • Líbí se jim na vašem webu - barva, grafika, písmo, …?

Obrázky a grafiku není radno podceňovat ani přeceňovat. Jeden obrázek řekne více než 1000 slov. Přesto by vaše stránky měly být srozumitelné i bez všech skriptů, objektů, appletů, kaskádových stylů, obrázků a jiných doplňků či externích souborů.

Proto věnujte webu náležitou typografickou péči. Jedním z nejčastějších nedostatků webových stránek je malé písmo. Pamatujte si, že texty by měly být dostatečně čitelné i ze vzdálenosti 1,5 metru.

Desatero praktických rad

Na závěr pro vás máme několik obecných pravidel pro vzhled, rozložení a strukturu webových stránek.

  1. Do hlavního menu umisťujte vždy sekci Kontakt, zpravidla vpravo nahoře.
  2. Nepřehlcujte vaše hlavní menu množstvím sekcí. Uživateli postačí vědět, že mu poskytnete odpověď na otázky: Co nabízíte? Kdo jste? Jak vás kontaktovat?
  3. Umístěte do hlavního menu odkaz na vstupní stranu, zpravidla jako Domů nebo Úvod.
  4. Nepřehlcujte vstupní stranuodkazy. Navigujte uživatele srozumitelně.
  5. Odlišujte odkazy od zbylého textu, zpravidla podtržením.
  6. Nepřehánějte to s barevností a vždy myslete na dostatečně kontrastní barvy popředí a pozadí.
  7. Pokud máte firemní profil na některé ze sociálních sítí, umístěte příslušný odkaz do hlavičky, aby byl  uživateli přístupný ze všech sekcí, zpravidla vpravo nahoře.
  8. Používejte nadpisy postupně od h1, h2, h3, … Zvýšíte si tím pozici na vyhledávačích.
  9. Vyhněte se obecným klišé, které vaši komunikaci s návštěvníkem nikam neposunou. Buďte konkrétní.
  10. Vyvarujte se pravopisných a typografických chyb. Přesto, nikdo nejsme dokonalý.

Tento dokument považujte za obecný manuál práce s vašimi webovými stránkami. Pro konzultaci specifických potřeb vašeho webu nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.

Infonia > Služby > Podpora > Technická podpora > Jak se starat o svůj web
Všechny údaje jsou povinné.
Infonia.cz

E-mail: info@infonia.cz